streda 1. mája 2013

Víkendová oslava


Tak verím , že Vás úvodnou fotografiou nepohorším. Priatelia, bývalí susedia z bloku, nás pozvali na oslavu 50-tky a keďže sme všetci veľmi dobrí priatelia, dovolila som si túto srandičku , tak sa pozrite, ako som ju pripravovala.



Okrem oslávenca som aj sebe kúpila darček. V bazári som objavila tento mega zvon, pradiem od šťastia ...a ani nehovorím , že využijem pri ďalších tortičkách...














Radielkom som vyrobila štepovanie na prehoz na postielku.





 Prstom som jemne zatlačila perličky a vznikol efekt nadusanej perinky







 Na tortu som vyrobila viagri s menami sesediek, ktoré sa kamaratíme  s naším oslávencom . Neurazil sa to je hlavné !!!




 V takomto raji sme oslavovali, mamka mi strážila všetky tri deti !!! Po 3,5 roku prvý krát bez detí, to bola pohodááá
 Tieto zátišia ....







 Prechádzka v lese so psami ...relax


A takto sme ju rozorali  :DDD a chutila. Pridávam recept na korpus , aby som sa tu furt len nevychvaľovala-
korpus je vraj tradičný americký recept na svadobnú tortu -
Červený zamat 
250 g hl.múka
15 g kakao
250 ml cmar
1 sáčok práškové potrav. farbivo
117 g maslo izbovej teploty
2 vajcia
300 g pr.cukor
1malá lyžička sóda bikarbona
1 malá lyžička vínny ocot
2 tortové formy!!!
------------------------------

Zmiešate múku s kakaom v jednej miske v ďalšej cmar s farbivom a v tretej maslo ,vajcia/celé bez šľahania/ a cukor. Do maslovej zmesi striedavo pridávame v menších množstvách múku a cmar.
      Keď máme hmotu hotovú pripravíme si tortové formy -vymastíme vysypeme hl.múkou a do hmoty primiešame sódu zmiešanú s octom .Robím to v malinkej mištičke, kde sódu rýchlo zalejem vínnym octom, zmes spení, vtedy ju treba vliať do tortovej zmesi a celé ešte raz dobre premiešať. Zmes sa delí do dvoch tortových foriem pretože cesto bude vlhké aj po upečení kvôli tomu cmaru . Ak by ste to naliali do jednej formy, torta by sa neprepiekla .Takže pečiem dva korpusy v jednej rúre na teplovzdušnom cykle a na 160°C  zhruba 30 min .Špáradlom si to odkontrolujte.

Plnka- 1 mascarpone
500 g jemný tvaroh
práškový cukor podľa chuti
a jedno balenie malín
všetko okrem malín zmiešam a plním pláty maliny ukladám na povrch plnky

Jednoduchší recept na korpus som ešte nevidela bez šľahania vajec a tie  lacné ingrediencie ...cmar 0,50€ ...Nesmierne nám chutí. Robím tento istý recept  na čokoládový korpus, do cmaru nedám farbivo a do cesta postupne primiešavam aj roztopenú čokoládu 100 g.
Dobrú chuť a príjemné tvorenie praje Erika!

2 komentáre: