nedeľa 2. marca 2014

Kabelka

 Ahoj dievčatá , tento víkend som tak v kľude dorábala rozrobené , najprv kabelku, potom rámik a nakoniec koberček zo špagetovej priadze, ten však ostal nedokončený bolo málo matrošu. Túto prenádhernú kabelku som videla na blogu -Janin blog , Janke ďakujem za nádhernú inšpiráciu jej prevedenie sa mi tak páčilo , že som to takmer do bodky okopčila. Obrázok ležal dlho uložený medzi plánmi... no zohnala som priadzu a tak som sa do kabelky pustila kedže Janka tam návod nemala  , vytrápila som sa strašne, asi päť krát som párala , pretože som mala utkvelú predstavu/začiatočník/, že to začína  na retiazke a podstava je ovál.. až neskôr mi došlo , že je to z kruhu a tak som hľadala na pintereste niečo , čo by sa na to hodila a nakoniec som našla ..takže pero papier do ruky tu je návod :
1.do megic loop si urobíte 6 ok  a zatiahnete
2.do každého oka nahodíte 2 polodlhé stĺpiky( PDS) /úplne prvý stĺpik nahradíte 2 retiazkovými okami/  kruh ukončíte pevným okom

3. a pokračujete 2 RO namiesto 1PDS a vynecháme 1 oko nahodíme až do druhého 2PDS pokračujeme do konca ukončíme pevným okom ,na konci druhého kola máme 18 ok,
4.tretie kolo opäť 2RO vynecháme 2 oká a do tretieho oka nahodíme 2PDS ukončíme pevným okom na konci máme 24 ok,

4. 2RO vynecháme 3 oká a do štvrtého nahodíme 2PDS  ukončíme pevným okom na konci máme 30 ok,
takto pokračujeme a vynechávame vždy o jedno oko´navyše až po 7 vynechaných ok( aj viac ak chcete väčšiu kabelku) potom už pokračujeme bez nahadzovania takže do každého oka nad stĺpik nahodíme 1PDS takto urobíme kabelku do výšky aká nám vyhovuje, ja som takto  urobila 10 riadkov .
 Potom  nasleduje rúčka - spočítala som počet ok na širku kabelky a rozdelila na tretiny a háčkovala som ďalší riadok, ako normálne  od začiatku po prvá tretinu , potom som naháčkovala retiazku v dĺžke druhej tretiny a pripojila k poslednému riadku kabelky a pokračovala som ďalej nahadzovaním PDS do ok , takto obídete celý obvod  /na druhej strane samozrejme rovnako urobíme retiazku na druhú rúčku kabelky/  ukončíme PO opäť začínate nový riadok 2RO na miesto prvého stĺpika a pokračujete PDS do každého oka , kým neprídete k retiazke na tú nahodíte tiež PDS do každého oka a obídete celý obvod kabelky ukončíte pevným okom a teraz idete normálnym nahadzovaním PDS do každého oka , tým vytvoríte dva riadky širokú rúčku .
    Kraj kabelky som ozdobila tak , že som do jedného oka nahodila dve retiazky  pevným okom spojila v nasledujúcom oku to vytvorilo akoby guličkový okraj a to isté som urobila aj na ozdobe z látky , len som dve RO spájala pevným okom na oblúčiku z retiazky .
     Dokonalý  látkový kruh som nikdy nevedela urobiť, robila som to postupným zakladaním látky a zažehľovaním a vždy to bolo pozalamované. Dole uvidíte , ako to urobiť jednoducho a rýchlo ...













takto zatiahnuté som to zažehlila a až potom som vytiahla tvrdý papier

Krásne tvorenie praje Erika !

3 komentáre:

  1. Erika, taška je "sladučká". Krásna kombinácia farieb, presne takto mám rada ja:) Tina

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Eriko, ta taštička je moc krásná! Jaro samo!
    Někdy bojujeme, zlobíme se, ale když nakonec zvítězíme...to je radost.
    Moc zdravím, Helena

    OdpovedaťOdstrániť