sobota 12. decembra 2015

Prasiatka a stromček

Prasiatka som ušila takmer ihneď, ako mi cez týždeň prišla kniha Tone Finnanger Home made. Ja vždy ochkám pri jej nápadoch a chcem doslova všetko vyskúšať. Teraz som si povedala, že si ušijem tieto prasiatka, lebo majú jednoduchý tvar. No je to zdanie, bola to fuška. Keď šijete tieto jej postavičky je absolútny základ  snažiť sa na milimeter vykopírovať strih , rovnako presne prekresliť na látku a nakoniec šiť presne podľa čiary . Sú tam aj ďalšie záludnosti  a to nastrihavánie po celom obvode tak, aby ste neprestrihli šev, no zároveň pri pretočení vznikali pekné  plynulé oblé tvary, nie zalamované,to potom tie bábiky vyzerajú neprofesionálne. Je to piplačka. Keď to máte a tešíte sa, že idete plniť, aj tu je to o presnosti a čase . Najprv vyplniť drobné časti a výčnelky a plnenie musí byť robené tak, aby sa malinké časti  neoddeľovali -neriasili ,ako mne napr. nos na veľkom prasiatku . Je to ťažké a vždy pozerám na fotografie od Tone, aké dokonalé tvary majú tie zvieratká a bábiky. Každý steh je presne, kde má byť.  Okúzlil ma ešte stromček ,ten som ušila z filcu,Tone ho neozdobovala bombuľakmi, no mne sa to k tomu sivému filcu tak hodilo a Anička si ich tam lepila a tak sa tešila, že pomáha .
Dole sú priložené skeny strihov na stromček aj prasiatka. Tu si pozrite čo sa v tejto knihe nachádza a potešte sa ,všimnite si konferenčný stolík na jednej z foto, to je ON tento budem mať, konečne s a mi po siedmych rokoch niečo naozaj, naozaj páči. Náš kamoš Ľuboš, viete ten od ktorého máme záhradný nábytok povedal , že vie taký vyrobiť, uj radosť preveľká.















Krásne tvorenie praje Erika !

4 komentáre:

  1. Tie prasiatka su roztomile. Stromcek s bambulkami tiez. Tie bambulky si na ten stromcek dobre vymyslela.

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Ja ta strasne obdivujem Erika! Ja by som nemala taku trpezlivost... Vsetko je take krasne a milucke ♥ Alexandra

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem Alexandra vedieť pochváliť je umenie veľmi si to važim ahoj e.

      Odstrániť
  3. Jůůůů, to je miloučké ...... Marki

    OdpovedaťOdstrániť